کد خبر: 1215959
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
موسیقی فجر امسال برای علاقه‌مندان به این هنر دارای جذابیت‌های ویژه‌ای است که از آن جمله می‌توان به محل اجرای موسیقی پاپ در جنوب پایتخت و در فرهنگسرای بهمن اشاره کرد. 
 نویدپارسا
جوان آنلاین: موسیقی فجر امسال برای علاقه‌مندان به این هنر دارای جذابیت‌های ویژه‌ای است که از آن جمله می‌توان به محل اجرای موسیقی پاپ در جنوب پایتخت و در فرهنگسرای بهمن اشاره کرد. 
علاقه‌مندان به موسیقی پاپ در جنوب شهر امسال می‌توانند برای استفاده از این رویداد راحت‌تر از سال‌های گذشته خود را به محل برگزاری اجرا‌ها برسانند، چراکه در این دوره فرهنگسرای بهمن میزبان بخش موسیقی پاپ است. 
اما از دیگر جذابیت‌های موسیقی فجر امسال اجرا‌های پروپیمان گروه‌های سرود است. بخشی که چند سالی است توجه ویژه‌ای به آن می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. گروه سرود کودکان و نوجوانان امسال در جشنواره موسیقی فجر دارای بخش جداگانه‌ای است که هر شب در کوشک هنر اجرا دارد. همچنین در فرهنگسرای ارسباران نیز به کودکان و نوجوانان اجرا‌هایی اختصاص پیدا کرده‌است. 
ویژگی دیگر جشنواره موسیقی امسال بخش ویژه بانوان است. 
سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در هفت سالن شهر تهران در حال برگزاری است و هر سالن در هر شب، میزبان اجرا‌هایی در ژانر‌های مختلف حوزه موسیقی است. 
 
 بخش سرود در کوشک
بخش سرود در این دوره از جشنواره موسیقی فجر، یکی از اتفاق‌های جذاب این رویداد است. بخشی که در شب‌های جشنواره، در کوشک هنر و از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود. «ری نوا» و «شمیم یاس» گروه‌هایی بودند که در نخستین شب جشنواره به صحنه رفتند. شب گذشته، اما دو گروه «اِسرا» و «نغمه سپیدار» اجراهایشان را پیش روی مخاطبان قرار دادند. 
امسال بخش سرود در جشنواره موسیقی فجر، به همت دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه‌ای مفصل برگزار می‌شود. 
اجرای برنامه‌های بخش سرود در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر برعهده مژده لواسانی مجری شناخته‌شده صدا و سیما است. 
حکمت‌الله صادقی، سرپرست گروه سرود «اِسرا» در گفت‌وگویی در مورد اجرای این گروه در جشنواره موسیقی فجر می‌گوید: گروه اِسرا حدود ۱۸ سال است که در زمینه سرود و همخوانی با نوجوانان فعالیت می‌کند و در این مدت حدود ۵ هزار دانش‌آموز و هنرجو آموزش دیدند و در حال حاضر ۲۰۰ نوجوان فعال در مجموعه ما مشغول فعالیت هستند. ما از سال ۱۳۸۴ فعالیت خودمان را آغاز کردیم و با توجه به ظرفیتی که ستاد برگزاری جشنواره به ما اعلام کردند، ۱۵ نفر از این عزیزان را گلچین کردیم و در این اجرا در کنار ما حضور داشتند. ضمن اینکه ما در ۱۸ سال گذشته نیز جزو نخستین گروه‌های سرود کشور بودیم. 
 وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه اعضای گروه در مدت زمان کوتاهی تمرین کردند و خودشان را برای این دوره از جشنواره آماده کردند، آثار خوبی را اجرا کردند و در مجموع اجرای خوبی را شاهد بودیم و از اجرای بچه‌ها کاملاً راضی هستم. همچنین مربی‌هایی نیز در کنار گروه داریم از جمله آقایان علیرضا هاشم‌پور، صادق اشرفی و امیرحسین ترابی که کار تمرین با بچه‌ها را برعهده دارند. 
 صادقی در پایان در مورد اهمیت بخش سرود جشنواره موسیقی فجر به این نکته اشاره می‌کند که بخش سرود جشنواره موسیقی فجر تأثیر زیادی در استعدادیابی نوجوانان کشور دارد؛ زمانی که یک حرکت تشکیلاتی انجام می‌شود و نوجوانان را درگیر رقابت می‌کند، این موضوع هم در روحیه اجتماعی بچه‌ها تأثیر می‌گذارد و هم اینکه حرکت قشنگی است. به هر حال همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، باید سرود‌هایی را تولید کنیم که بچه‌ها حتی در حین رفتن به مدرسه، آن را زمزمه کنند و این اتفاق در حال حاضر رخ داده است. 
گروه دختران «نغمه سپیدار» به سرپرستی زهرا مجرد فرد از گروه‌های دیگر سرود حاضر در جشنواره امسال هستند. 
 
 تقدیر از سازنده ۷۰۰ سرود مذهبی 
تقدیر از تولید‌کنند‌گان موزیک ویدئو «هدیه اسباب‌بازی» به خوانندگی «عبدالرضا هلالی» و «محمدحسین پویانفر» به آهنگسازی و تنظیم «احسان جوادی» یکی از برنامه‌های شب دوم موسیقی فجر در بخش سرود بود. این سرود برای حضار داخل سالن پخش شد و پس از پخش این موزیک ویدئو، از احسان جوادی آهنگساز و تنظیم‌کننده این اثر و همچنین بیش از ۷۰۰ سرود مذهبی با اهدای لوح یادبود، تقدیر به عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار